Na strednej škole študoval cestnú dopravu, na vysokej sa zameral na učiteľstvo techniky, s ktorou je spojený celý život – a chce to tak aj po celý život. Napísal viaceré publikácie, v ktorých hovorí o tom, ako techniku učiť inovatívne. Pracuje na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici ako vedúci Katedry techniky na tamojšej...
Čítať viac
Novinky
Rozprávame sa s Nadeždou Andrejčíkovou, ktorá pôsobí na Fakulte informatiky a informačných systémov STU v Bratislave a v spoločnosti Cosmotron. Je vedúcou tímu, ktorý vyvíja aplikáciu na pomoc pri vyhľadávaní na internete. Projekt nesie názov DeepSearch. V čom je táto aplikácia iná ako ostatné vyhľadávače? Prečo je vôbec potrebná? Či je potrebná? No na to by mali odpovedať iní....
Čítať viac
Entuziazmus jej nechýba ani po štyroch desaťročiach strávených v školstve. Navrhuje, aby sa zachovala kontinuita technického vzdelávania a upustilo sa od názvov predmetu technika a pracovné vzdelávanie. Aj keď deti nezískajú manuálne, či technické zručnosti doma, hľadajú náhradné riešenia. Myslí si, že treba poskytovať nové možnosti, aby mladé generácie prežili uprostred sveta nanotechnológií, robotizácie, či umelej inteligencie....
Čítať viac
Učiteľstvu sa venuje 49 rokov a stále jej nechýba zápal pre svoju prácu. Venuje sa technike i mediálnej výchove, napísala učebnice o prvouke, vlastivede či dopravnej výchove. Podľa nej musí mať dobrý učiteľ kladný vzťah k žiakom, ale i nadšenie a zanietenie pre učiteľské povolanie. Profesorka Mária Kožuchová z Katedry predprimárnej a primárnej pedagogiky Pedagogickej fakulty...
Čítať viac
13.9.2018
Fyzikálny inžinier, dnes odborník na energetiku a obnoviteľné zdroje. Spoluzakladateľ Národného centra pre výskum a aplikácie obnoviteľných zdrojov energie. Nadšenec pre astronómiu a propagátor založenia planetária v Bratislave. Juraj Kubica. Ako sa cítite v koži mladého vedca? Seba už nepočítam medzi mladých vedcov, ale dovolím si vysloviť svoj názor. Byť začiatočníkom v akomkoľvek povolaní je ťažké,...
Čítať viac
Pochádza z Nitry, býva v Banskej Štiavnici a zakrátko sa sťahuje do okolia Martina. Je popularizátor fyziky, učiteľ, spolupracuje s Komenského inštitútom. Výučba fyziky a matematiky je podľa neho nesprávne koncipovaná a na hodinách je málokedy čas na hĺbkové experimentovanie a objavovanie všetkých dôsledkov. „A potom sa nemôžeme diviť, že žiaci nemajú radi predmet,...
Čítať viac
Ovplyvnil ho fyzik, básnik aj kňaz. Momentálne učí na vysokej škole, ale časom nevylučuje ani zmenu. Za svoje vedecké úspechy považuje pochopenie procesov formovania rolovaných nanotrubičiek a vlniek, ako aj podrobne elektrické a optické modely fotoelektrochemických anód pre výrobu vodíka. Pracuje na Inštitúte Aurela Stodolu Elektrotechnologickej fakulty Žilinskej univerzity v Liptovskom Mikuláši. Peter Čendula. Kto...
Čítať viac