slideslideslideslide

Novinky

Sociálne siete spôsobujú v mozgu tínedžera to, čo čokoláda alebo peňažná výhra

18.10.2016

Vidieť veľa lajkov – a nielen u seba, ale aj u svojich kamošov – aktivuje tie časti mozgu tínedžerov, ktoré aktivuje napríklad aj čokoláda alebo výhra peňazí. Vyplýva to zo štúdie, ktorú zrealizovala University of California – Los Angeles na vzorke 32 ľudí od 13 do 18 rokov. Ich výskum sa odlišuje aj tým, že išlo o prvý fMRI sken mozgu pri používaní sociálnych sietí. fMRI je skratka pre funkčné zobrazovanie magnetickou rezonanciou.

Ako píše Science Daily, pozeranie fotografií s pridelenými lajkami aktivovalo mnoho regiónov mozgu, no najviac tú časť, ktorá sa nazýva nucleus accumbens – je to systém mozgových obvodov, ktorý súvisí s odmenou. Zvlášť citlivý je práve v období adolescencie.

Kalifornskí vedci zistili aj to, že čím viacej lajkov tá-ktorá fotografia mala, tým bola aj väčšia pravdepodobnosť, že tínedžeri na takýto obrázok kliknú. Viac likeov teda vedie ešte k ďalším lajkom. A aj my vás prosíme o nejaké 🙂